1 Aralık 2013 Pazar

SOCIAL MEDIA MONITORING (İZLEME )NEDIR, NE İŞE YARAR?

SOCIAL MEDIA MONITORING (İZLEME )NEDIR, NE İŞE YARAR?
İzleme dışarıdaki çevrenin sesini çok daha fazla duyulur kıldığı için gerçekten önemlidir!
Her olumsuz paylaşım veya yönlendirici söylemler doğrudan markanın profil sayfasında paylaşılmaz!
İnsanlar, Söylemlerini ve sizinle ilgili yaşadığı tecrübeleri kendi sayfalarında paylaşıyorlar ve yaşadıkları kötü tecrübeleri direk olarak  size, markanızla iletişime geçmeden , kendi sayfalarında paylaşıyor ve birçok insanı da  kendi tecrübeleriyle etki altında bırakabiliyorlar. Sosyal medya sınırsız paylaşımdır ve kontrol edilmezse markaların imajına ciddi zararlar verebilir. Bu yüzden sosyal medyada markam/ürünüm/hizmetim hakkında neler konuşuluyor sorusuna cevap verebilmek için sosyal medyada markanızı izlemek zorundasınız.

Sosyal medya monitoring , Keyword  bazlı olarak işlev görür. Belirlenen anahtar kelimelerin İnternet’e geçtiği kaynaklar bulunur (arama motorlarından faydalanılır) ve izlemek için anahtar kelimeler çıkarılır. Yani markanızın adının geçtiği her içerik saptanır. Bunun için hazır bir yazılım kullanabilirsiniz veya bu konudaki bilginiz iyiyse ve uzun bir vakit ayıracaksanız kendiniz manuel olarak yapmayı deneyebilirsiniz.

Ortalama bir Facebook sayfası, hayran sayısının sadece %17′ sine ulaşıyor. Sayfanızı etkili bir algı oluşturmak için Facebook sayfa yönetimine ilgi gösterme gerçeğini ortaya çıkarıyor.

Ne Fayda Sağlar?

Sosyal medyada konuşulanların Markanızca öğrenilmesi size aşağıdaki katkıları sağlar
Ürün veya hizmetinize ilgi duyanların Bilgi edinmesine, Müşterilerinize veya potansiyel müşteri adaylarınıza müşteri hizmetleri  sunarak Yardım etme, sorun çözme sonuca varma
Müşteri Bağımlılığı (Engaging) ve İş birliği Kampanya geri dönüşü ve takibi.
Aramda dikkat etmeniz gereken unsurlar:
Şirket /kurum/şahıs ismi, Hizmet/Marka/ürün Adı, 
Eğer Rekabete yönelik bir iş yapıyorsanız ki bugün Rekabet içinde olmayan tekel bir iş veya firma çok nadirdir izleme/takip yapmanız gereken Rakip markaları /hizmetleri, firma ismi  gibi.. anahtar kelimeleri belirlenir.
Verileri elde etikten sonra en önemli unsur verileri işleyebilmektir. Etkileşimde bulunabilmenin  olabilmesi için monitoring işlemiyle, elde ettiğiniz Verilerin ( mesaj ve içerikleri ) düzenlenmesi ve işlenmesi arkasından da değerlendirilmesi gerekir. Bunlardan sonra ardından sosyal medya takip işlevinin “raporlama” yapması gereklidir.

Emrah Yedekci
Sosyal Medya  Pazarlama uzmanı

www.sosyalmedyayonetimi.co

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder