21 Ocak 2015 Çarşamba

Etkili Reklam Metni Yazma

Reklam metinleri tıklanma oranı ve kalite puanı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

Kalite puanı da sıralamayı etkilediğinden AdWords’te daha az harcayarak daha üst sıralarda yer almanın en önemli etkenlerinden biri etkili reklam metinleridir. Reklam oluşturulken dikkat edilmesi gereken konular..

1.
Ürün gruplarınızı yansıtacak şekilde reklam gruplarına ve kampanyalara ayırmalıyız.
2. AdWord hesabınızdaki reklam grupları içinde en fazla aranan anahtar kelimenin reklam başlığında yeralmasını sağlabiliriz. Sorgudaki anahtar kelime ile eşleşen metinler otomatik olarak vurgulanır.
3. Reklam metninizde ilk satırda ürünün özelliklerini ve faydalarını ön plana çıkartın.
4. 2. satırda fırsatlar ve kampanyalara yer vermeliyiz. (12 Taksit, %20 İndirim)
5. Reklam metininizde harekete geçirici ifadelere yer vermeliyiz.(Satın alın, bize ulaşın, arayın)
6. Görünen URL kısmında anahtar kelimenin yer almasına özen gösterin. Bu kullanıcıların tıkladıklarında daha alakalı bir sayfaya yönlenecekleri havasını verir.

30 Aralık 2014 Salı

Yeni Medya Tasarım Ölçüleri büyük tasarım boyutları ve tüm özellikleri.

Medya Tasarım Ölçüleri, hepsi için büyük tasarım boyutları ve tüm özellikleri.

FACEBOOK BOYUTLAR
Facebook Kapak Fotoğrafı: 851 x 315
Facebook Profil Fotoğrafı: 180 x 180

TWITTER BOYUTLAR
Twitter Kapak Fotoğrafı: 520 x 260 px
Twitter Profil Fotoğrafı: 81 x 81 px

GOOGLE+ BOYUTLAR
Google+ Kapak Fotoğrafı: 2120 x 1192 px
Google+ Profil Fotoğrafı: 270 x 270 px

LINKEDIN BOYUTLAR
LinkedIN Kapak Fotoğrafı: 646 x 220 px
LinkedIn Profil Fotoğrafı: 100 x 60 px

PINTEREST BOYUTLAR
Pinterest Profil Fotoğrafı: 160 x 165 px

INSTAGRAM BOYUTLAR
Instagram Profil Fotoğrafı: 110 x 110 px

YOUTUBE BOYUTLAR
YouTube Kapak Sanat: 2560 x 1440 px
YouTube Kapak Sanat Güvenli Alan: 1546 x 423 px

21 Mart 2014 Cuma

IPHONE DNS Değiştirme

Twitter bildiğiniz üzere 20 Martı 21 Marta bağlayan gece Yani Ergenekon destanına veya Nevruz'a Denk gelen Gün  gece ve gündüzün bütün dünyada eşit olduğu gün ilk Baharın ilk günü kabul edilen Gün yasaklandı bizde size IP Engelemsi yapılana kadar Dns ayarı değiştirerek nasıl Twitter a ulaşabileceğinizi anlatan küçün bir yazı hazırladık

 iPhone kullanıcılarının nasıl DNS değiştirebileceklerinden bahsetmek istiyoruz. Bildiğiniz üzere yasaklı sitelere girmenin ve bunun gibi işletim sorunlarından kaynaklanan problemler in giderilmesinde DNS ayarlarının değiştirilmesine başvurulur.
iPhone kullanıyorsanız eğer Bu işlem çok kolaydır DNS değiştirmek için aşağıdaki işlemleri takip etmeniz yeterli;
İlk Olarak “Ayarlar” kısmına girip “Wi-Fi” seçeneğine tıklamak. Aşağıdaki ekran görüntüsüyle karşılaşacaksınız.



Burada bağlı olduğunuz Wi-fi bağlantı ayarlarını seçip “OK” Seçeneğine tıklayın.



Seçenekler ekranı içerisinde DNS kısmını göreceksiniz. Bu DNS kısmı aşağıdaki gibi 2 bölümden oluşuyor. IOS sistemi tek DNS adresini desteklediği için kullanmak istediğiniz DNS adresleri nin bir tanesini yazabiliyorsunuz.
Google’ın DNS adresleri 8.8.8.8 veye  8.8.4.4 şeklindedir. Siz buradan sadece istediğinizbirtanesini girecesiniz. eğer Google ait bu DNS lerde sorun yaşarsanız  208.67.222.222 ve 208.67.220.220 
Bu işlemleri tamamladıktan sonra ayarları kaydedin.  Artık DNS ayarlarınız değişmiş durumdadır.

18 Şubat 2014 Salı

sosyal medya çağrı merkezi yönetimi

Çeşitli yazılımlar ile sosyal ağlarda, mikro bloglarda, bloglarda, sözlüklerde, resim ve video paylaşım sitelerinde ve haber sitelerinde markanızı etkin şekilde takip ve analiz ediyormusunuz.  özel stratejilerle marka elçileri yaratıyormusunuz.

SOSYAL MEDYA MÜŞTERİ HİZMETLERİ

  • Sosyal Medya Kılavuz Oluşturma


 şirketlerin sadece %22’sinin yürürlükte olan bir sosyal medya kılavuzu ya da politikası vardır. Kılavuz olmadan, çalışanlar ile yöneticiler neye izin verip neye verilmediğini bilemezler. Herhangi bir olayda yöneticiler sorunu -ya da hiçbir sorun olmadığını-saptayıp bir sonraki adımla ilgili bilgi alabilmek için kılavuza başvurabilmelidirler. Tersi durumda yöneticiler, genel stratejiye uyumlu ve iyi düşünülmüş tepkide bulunmak yerine anlık kararlar alacaklardır. Teknolojinin içinde yaşayan birçok kişi bile, bazı şeyleri anladığını düşünmesine rağmen, anladığını zannediyor ama başkalarına anlatamıyor ya da bazen kendisi bile ne anladığını yeterince bilemeyebiliyor. 
Bir başka örnekte ise, İngiltere’de yayın yapan özel bir  televizyonu, çalışanlarının sosyal paylaşım sitesi Twitter’ı kullanımına sınırlama getirdi. Bu sınırlama hazırlanan bir sosyal-medya çizelgesi ile çalışanlara e-posta yoluyla duyuruldu. Buna göre, gazeteciler son dakika haberlerini bile Twitter’a yazmadan önce haber merkezine danışmak zorunda kalacak ve çalışanlar iş dışında konularla ilgili tweet atamayacaklar ve özel bir  çalışanı olmayan kişilerin ve rakip gazetecilerin yazdıkları iletileri retweet  edemeyecekler.
    özel bir ’de alınan bu karardan sadece bir gün sonra BBC sosyal medya kılavuzunu açıkladı. BBC bünyesinde çalışan gazeteciler, bundan sonra Twitter üzerinde yeni bir gelişmeyi veya güncellenmiş bir haberi paylaşmadan önce, bu bilgiyi çalıştıkları ofisteki arkadaşlarına bildirmek zorunda. Buradaki amaç, yeni  gelişme ve güncellemelerin Twitter’dan önce kendi hesabına düşmesini amaçlıyordu.
      Sosyal Medya Kılavuzu oluşturmak için bir çok şirkette çok ciddi çabalar var ve bu kılavuzu izleyen unsurlarda oldukça önemli bileşenler. Öncelikle, eğer bir kılavuz oluşturmak istiyorsanız, doğru bir tavırla başlamak çok önemlidir. Şirketin geneline bir kılavuz yayınlayacaksanız, teşvik ve destek ifadeleriyle başlamanızda fayda var. Özellikle Y kuşağı çalışanların çok olduğu şirketlerde, çalışanlarınızın sosyal teknolojiler konusunda hevesli olduğunu kabul etmelisiniz. Burada çalışanlara, sosyal teknolojileri kullanarak müşterilere ve diğer sosyal paydaşlara daha açık olmalarının istendiğini belirtin ama sınırları da bu esnada bildirin.
      • Sosyal Medya İzleme Hizmeti
      • Sosyal Medya Hesap Yönetimi
      • Sosyal Medya Müşteri İlişkileri Yönetimi
      • Digital PR Hizmeti
      • Rakip Analiz Hizmeti

      1 Aralık 2013 Pazar

      SOCIAL MEDIA MONITORING (İZLEME )NEDIR, NE İŞE YARAR?

      SOCIAL MEDIA MONITORING (İZLEME )NEDIR, NE İŞE YARAR?
      İzleme dışarıdaki çevrenin sesini çok daha fazla duyulur kıldığı için gerçekten önemlidir!
      Her olumsuz paylaşım veya yönlendirici söylemler doğrudan markanın profil sayfasında paylaşılmaz!
      İnsanlar, Söylemlerini ve sizinle ilgili yaşadığı tecrübeleri kendi sayfalarında paylaşıyorlar ve yaşadıkları kötü tecrübeleri direk olarak  size, markanızla iletişime geçmeden , kendi sayfalarında paylaşıyor ve birçok insanı da  kendi tecrübeleriyle etki altında bırakabiliyorlar. Sosyal medya sınırsız paylaşımdır ve kontrol edilmezse markaların imajına ciddi zararlar verebilir. Bu yüzden sosyal medyada markam/ürünüm/hizmetim hakkında neler konuşuluyor sorusuna cevap verebilmek için sosyal medyada markanızı izlemek zorundasınız.

      Sosyal medya monitoring , Keyword  bazlı olarak işlev görür. Belirlenen anahtar kelimelerin İnternet’e geçtiği kaynaklar bulunur (arama motorlarından faydalanılır) ve izlemek için anahtar kelimeler çıkarılır. Yani markanızın adının geçtiği her içerik saptanır. Bunun için hazır bir yazılım kullanabilirsiniz veya bu konudaki bilginiz iyiyse ve uzun bir vakit ayıracaksanız kendiniz manuel olarak yapmayı deneyebilirsiniz.

      Ortalama bir Facebook sayfası, hayran sayısının sadece %17′ sine ulaşıyor. Sayfanızı etkili bir algı oluşturmak için Facebook sayfa yönetimine ilgi gösterme gerçeğini ortaya çıkarıyor.

      Ne Fayda Sağlar?

      Sosyal medyada konuşulanların Markanızca öğrenilmesi size aşağıdaki katkıları sağlar
      Ürün veya hizmetinize ilgi duyanların Bilgi edinmesine, Müşterilerinize veya potansiyel müşteri adaylarınıza müşteri hizmetleri  sunarak Yardım etme, sorun çözme sonuca varma
      Müşteri Bağımlılığı (Engaging) ve İş birliği Kampanya geri dönüşü ve takibi.
      Aramda dikkat etmeniz gereken unsurlar:
      Şirket /kurum/şahıs ismi, Hizmet/Marka/ürün Adı, 
      Eğer Rekabete yönelik bir iş yapıyorsanız ki bugün Rekabet içinde olmayan tekel bir iş veya firma çok nadirdir izleme/takip yapmanız gereken Rakip markaları /hizmetleri, firma ismi  gibi.. anahtar kelimeleri belirlenir.
      Verileri elde etikten sonra en önemli unsur verileri işleyebilmektir. Etkileşimde bulunabilmenin  olabilmesi için monitoring işlemiyle, elde ettiğiniz Verilerin ( mesaj ve içerikleri ) düzenlenmesi ve işlenmesi arkasından da değerlendirilmesi gerekir. Bunlardan sonra ardından sosyal medya takip işlevinin “raporlama” yapması gereklidir.

      Emrah Yedekci
      Sosyal Medya  Pazarlama uzmanı

      www.sosyalmedyayonetimi.co

      En iyi 10 Ücretsiz Sosyal Medya ( Monitoring ) İzleme Araçları

      Sosyal Medyanızı en iyi hale getirmek ve Müşterilerinizi daha iyi biliyor olmak ve pazarlama stratejisi geliştirmek için en iyi anahtarlar dan biri Sosyal Medyayı dinlemek tir yani Monitoring Hedef kitlenizin sizinle ilgili söyleyeceklerini analiz etmek ve nihayetinde sosyal medya iş zekasına ulaşmak için tüm  bu dinleme verileri kullamaktır. Aşağıda bazı Monitoring programlarına ulaşabilirsiniz.. bunu Aşağıdaki programlarla yapabileceğiniz gibi Facebook Insights (ücretsiz) veya Google Alerts (ücretsiz) uyarı oluşturarakta takip edebilirsiniz.

      Aşağıdaki linklerden bazı Sosyal Medya Monitoring Programlarını Yükleyebilirsiniz
      1) Hootsuite
      2) TweetReach
      3) Klout
      4) Social Mention
      5) Twazzup
      6) Addictomatic
      7) HowSociable
      8) IceRocket
      9) TweetDeck
      10) Reachli
      11)BackTweets (Free) 
      12)Buffer (Free and $)
      13)HootSuite (Free and $)
      14)Icerocket (Free)
      15)Klout (Free) 
      16)Mention (Free to $)
      17)Netvibes (Free and $)
      18)Pinpuff (Free)
      19)Pinterest Web Analytics (Free)
      20)Plugg.io (Free) 
      21)TweetBeep (Free and $) 
      22)TweetDeck (Free)
      www.sosyalmedyayonetimi.co

      24 Ocak 2013 Perşembe

      E-ticaret Sitemi etücar ve SEO hakkında bilgiler





      Hızla yayılan yeni ticaret anlayışıyla hala tanışmadınız mı?

      Sizler satış yapmak için müşterilerinizin ayağınıza gelmesini beklerken, rakipleriniz potansiyel müşterilerinizi kazanabilmek için online mecraya çoktan ulaşmış durumda.  Nasıl sizler bilgisayarlardan, tüm akıllı cihazlardan kopamıyorsanız müşterileriniz de sizler gibi. Her şeyi internet üzerinden araştırıp tek bir tıkla güvenli alışverişlerini gerçekleştiriyorlar. Müşterileriniz satın alımlarını online gerçekleştirirken sizler bu rekabetten uzak durmamalısınız. 

      Küreselleştirmeye ayak uydurdukça ayakta kalabileceğinizi unutmayınız.

      ‘Ben yapamam, bana göre değil, benim anladığım işler değil, zarar ederim… ‘ gibi düşünceleri artık bir kenara bırakmanın vakti geldi. Herkesin yaptığı ve kazançlarını arttırdıkları bu yeni ticaret kültürünü sizlerin yapamaması için hiçbir sebep yok.

      İhtiyacınız olan tek şey ürünlerinizin satışını gerçekleştirebilmek için kurulacak bir websitesi. Bu websitesi tüm e-ticaret sitesi özelliklerine sahip olmalıdır. Tasarımdan site güvenliğine, kolay erişebilirlikten website hızına, ödeme işlem kolaylığından bilgilendirme mail servislerine kadar tüm özellikleri taşımalıdır.

      Sizin tek yapmanız gereken küçük bir bütçe ayırarak profesyonel bir e-ticaret sitesine sahip olmak. Siz mevcut işinizle meşgul olurken her şey hazır bir şekilde size sunulacaktır. Siz sadece karar verin…

      Siteniz hazır. Ya sonrası?

      Sonrasında sitenizin ziyaretçi alabilmesi için online reklam çalışmaları yapmalısınız. Bu konuda firmalardan destek alarak öncelikle Google Adwords, sonrasında Facebook ve diğer mecralarda reklamlarınız yayınlanır ve böylece  binlerce kişiye tek bir çalışmayla ve tek bir günde ulaşabilirsiniz. Reklam maliyetleri sizleri düşündürmesin. Çünkü kendi bütçenizi kendiniz belirleyeceksiniz. Bugün için 10 tl reklamlara ayırarak bu reklamdan gerçekleştirdiğiniz satışın karını ölçebilirsiniz. Kazandıkça daha çok reklam verecek ve daha çok kazanacaksınız. Bir noktada sabitlenecek ve bu nokta sizin maksimum kar seviyeniz olacaktır.

      Rakipleriniz önünüze geçmesini engelleyin ve hemen profesyonel destek almaya başlayın.
      Elektronik ticarette en önemli unsurlardan biride SEO dur Türkçe Tam karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu olan Seo web sitelerin olmazsa olmazlarındandır aşağıda bir kaç referansımızı görebilirsiniz.